WSTĘP  
		
		ROZDZIAŁ I
		HISTORYCZNY ZARYS ROZWOJU BUDOWY FAGOTU I KONTRAFAGOTU
		
		1. Ogólna klasyfikacja instrumentów z wyróżnieniem fagotu i kontrafagotu
		2. Rozwój budowy fagotu
    2.1. Szałamaje – przodkowie fagotu i kontrafagotu
        2.1.1. Dulcjan
        2.1.2. Pomort
    2.2. Fagot barokowy
    2.3. Fagot klasyczny
    2.4. Fagot romantyczny
    2.5. Fagot współczesny
		3. Rozwój budowy kontrafagotu
    3.1. Pierwowzory kontrafagotu
        3.1.1. XVIII wiek
        3.1.2. Przełom XVIII i XIX wieku
        3.1.3. XIX wiek
    3.2. Kontrafagot współczesny
		4. Podsumowanie
    4.1. Opis rozwoju budowy fagotu w zarysie
    4.2. Opis rozwoju budowy kontrafagotu w zarysie
		5. Susan Nigro – wirtuoz kontrafagotu
		6. Stroik fagotowy i kontrafagotowy
		
		ROZDZIAŁ II
		OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA BUDOWY CIAŁA
		ORAZ FUNKCJI ŻYCIOWYCH ORGANIZMU CZŁOWIEKA
		W ODNIESIENIU DO WYKONAWSTWA INSTRUMENTALNEGO,
		ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM GRY
		NA FAGOCIE I KONTRAFAGOCIE
		
		7. Człowiek w nauce
    7.1. Układ nerwowy
        7.1.1. Mózg
        7.1.2. Funkcje mózgu
        7.1.3. Wyższe czynności psychiczne 
		mózgu – „mózg muzyczny”
    7.2. Układ ruchu
        7.2.1. Układ kostny
        7.2.2. Układ mięśniowy
        7.2.3. Postawa ciała
            7.2.3.1. 
		Pozycja siedząca
            7.2.3.2. 
		Pozycja stojąca
    7.3. Układ oddechowy
        7.3.1. Oddychanie
        7.3.2. Mechanika oddychania
        7.3.3. Cykl oddechowy
             
		7.3.3.1. Wdech
            7.3.3.2. 
		Wydech
    7.4. Układ krążenia
    7.5. Mięśnie warg
    7.6. Zmysł słuchu oraz słuch muzyczny
		
		ROZDZIAŁ III
		TECHNIKI GRY NA FAGOCIE I KONTRAFAGOCIE
		W KONTEKŚCIE PROCESÓW PSYCHOFIZYCZNYCH
		
		8. Cechy tożsame fagotu i kontrafagotu
		9. Cechy fagotu i kontrafagotu wykazujące podobieństwo
		10. Cechy różniące fagot i kontrafagot
		11. Synteza cech fagotu i kontrafagotu systemu niemieckiego
		12. Technika gry
		13. Przygotowanie instrumentów do gry
    13.1. Konserwacja
    13.2. Montaż
    13.2.1. Fagot
        13.2.2. Kontrafagot
    13.3. Ustawienie esów oraz mocowanie stroików
        13.3.1. Fagot
        13.3.2. Kontrafagot
		14. Postawa gry oraz umiejscowienie instrumentów
    14.1. Fagot
    14.2. Kontrafagot
    14.3. Podsumowanie
		15. Palcowanie
    15.1. Mechanizm klapowy
    15.2. Chwyty podstawowe na współczesnym fagocie
    15.3. Chwyty podstawowe na współczesnym kontrafagocie
    15.4. Chwyty zastępcze na współczesnym fagocie i 
		kontrafagocie
    15.5. Wydobycie dźwięków z użyciem przedęcia
    15.6. Skala instrumentu – diapazon oraz zakres brzmieniowy
        15.6.1. Fagot
        15.6.2. Kontrafagot
    15.7. Technika palcowania w kontekście ruchu palców
    15.8. Podsumowanie
		16. Zadęcie
    16.1. Umiejscowienie stroika pomiędzy wargami ust
    16.2. Wpływ budowy stroika na zadęcie oraz sposób jego 
		uformowania
    16.3. Siła zadęcia
    16.4. Pozycja stroika względem warg ust i ukierunkowanie 
		powietrza
    16.5. Wydobycie dźwięku
        16.5.1. Praca języka
        16.5.2. Ruchy zadęciowe
        16.5.3. Intonacyjno-barwowa kontrola 
		zadęcia
        16.5.4. Zależności pomiędzy 
		technikami zadęcia i oddychania 
                    
		oraz stroikiem fagotowym i kontrafagotowym
		17. Oddychanie
		
		ROZDZIAŁ IV
		UTWÓR MUZYCZNY W ASPEKCIE TECHNIK WYKONAWCZYCH
		
		18. Elementy dzieła muzycznego
    18.1. Artykulacja
        18.1.1. Staccato (pojedyncze)
        18.1.2. Podwójne staccato
        18.1.3. Legato
    18.2. Dźwięk i jego właściwości
        18.2.1. Wysokość dźwięku
        18.2.2. Intonacja
        18.2.3. Barwa dźwięku
        18.2.4. Wolumen brzmieniowy
        18.2.5. Wibracja
        18.3. Melodia i melodyka
            18.3.1. 
		Kompozytorski błąd – prymy równoległe
                       
		w Sonacie B-dur na fagot i basso continuo Girolamo Paolo Besozziego
    18.4. Rytm
    18.5. Metrum
    18.6. Agogika
    18.7. Dynamika
    18.8. Harmonia
    18.9. Fraza
    18.10. Ekspresja
		
		ZAKOŃCZENIE
		
		OD AUTORA
		
		SUMMARY
		
		BIBLIOGRAFIA PODMIOTU
		
		BIBLIOGRAFIA PRZEDMIOTU
		
		ŹRÓDŁA INTERNETOWE
		
		WYKAZ SKRÓTÓW ORAZ SYMBOLI
		
		SPIS ILUSTRACJI
		
		SPIS PRZYKŁADÓW MUZYCZNYCH
		
		WYKAZ TABEL
		
		INDEKS NAZWISK I NAZW
		
		WYKAZ UTWORÓW NA KONTRAFAGOT
		
		TABELA CHWYTÓW NA KONTRAFAGOT PÜCHNER MODEL 28
		
		OPIS CHWYTÓW NA KONTRAFAGOT PÜCHNER MODEL 28
		
		KOPIA MANUSKRYPTU: Sonata per il fagoto Solo 
		col Basso del Signor Bezozi